Jak správně hubnout

Nadváha a obezita je obecně celosvětovým problémem, který postihuje stále více lidí bez ohledu na věk či pohlaví. Obezita i nadváha nejen komplikují život, ale také jej zkracují a přinášejí řadu zdravotních komplikací, například cukrovku, vysoký krevní tlak, zvýšení hladiny cholesterolu a další.

Proč přibíráme na hmotnosti?

    Nejčastější příčiny jsou:

  • energeticky nadměrná výživa (přemíra jídla, tuků, sladkostí, sladkých nápojů…) a nevhodná skladba potravin
  • kouření
  • nízká pohybová aktivita

Pokud si přejete snížit svou tělesnou hmotnost, je třeba upravit příjem energie tak, aby byl menší než výdej. Dieta by měla vycházet z Vašeho životního stylu a BMI indexu. Snažte se zvýšit energetický výdej, nejlépe pohybem podle Vašich tělesných dispozic. (Nejlepší je rychlejší chůze, jízda na kole, turistika, plavání atd.) Dále je dobré, osvojit si jednoduché zásady životního stylu. Jejich dodržování Vám pomůže udržet Vaši hmotnost pod kontrolou i po ukončení léčby.

Orlistat Teva 60 mg by se měl užívat v kombinaci s nízkokalorickou dietou se sníženým obsahem tuků. Pokud tomu tak bude, účinek tobolek Vám bude pomáhat zhubnout více, než kdybyste drželi pouze samotnou dietu. Účinná látka Orlistat Teva 60 mg je navrhnuta tak, aby zasáhla tuky ve Vašem trávicím systému. Zabrání vstřebání přibližně čtvrtiny tuků přijatých potravou. Tyto tuky projdou Vaším tělem a vyloučí se stolicí. Pokuste se zahájit tuto dietu již před začátkem léčby a dejte Vašemu organismu několik dní, aby si zvykl na nové stravovací návyky.

Orlistat Teva 60 mg užívejte s hlavními jídly – tj. bezprostředně před, v průběhu nebo do jedné hodiny po jídle. Obvykle to znamená užít jednu tobolku se snídaní, obědem a večeří. Pokud jídlo vynecháte, nebo jídlo neobsahuje žádný tuk, tobolku neužívejte. Orlistat Teva 60 gm funguje pouze tehdy, pokud je podán se stravou obsahující tuk. Během užívání Orlistat Teva 60 mg se důsledně snažte vyhnout jakémukoli vysokotučnémustrong> jídlu. Pokud sníte vysokotučné jídlo, neužívejte vyšší, než doporučenou dávku. Ujistěte se, že jsou tři hlavní jídla vyvážená, nízkokalorická a se sníženým obsahem tuků.

Aby se Vám lépe hublo, potřebujete mít stanoveny dvě denní cílové hodnoty – jednu pro kalorie a druhou pro tuky. Informace o tom, jak stanovit množství kalorií a tuků v dietě viz kapitoly níže.

Kalorie

Rovná se měrná jednotka - slouží k tomu, abychom stanovili energii vyžadovanou lidským tělem. Jednodušeji řečeno je to jednotka tepla vydávána tělem, když se spalují živiny (potraviny) a vytváří se energie – důležitá pohonná hmota pro naše tělo.
Svoji kalorickou hodnotu mají všechny potraviny.

Tuky

Nízkotučná dieta se podobá racionální stravě, pouze se omezují tuky, zejména živočišné, vylučují se kalorické potraviny (sladké, tučné), výrazně se omezuje alkohol a nekonzumují se smažené, fritované pokrmy a potraviny, které jsou bohatým zdrojem cholesterolu (žloutky jako samostatný pokrm, vnitřnosti) atd. Tuky se zjednodušeně dají rozdělit na:

nasycené mastné kyseliny (většinou živočišného původu), ty jsou obsažené v mase, mléce, másle, sýrech, vejcích, paštikách, salámech a podobně a určitou měrou přispívají i ke zvyšování cholesterolu v krvi.

nenasycené mastné kyseliny (většinou rostlinného původu) jsou tělu prospěšnější. Jedná se o rostlinné oleje a výrobky z nich, margaríny, rybí tuk, tuk z ořechů a semínek.

Tuky nelze ze stravy vyloučit, jelikož mají v organismu svoji nezbytnou úlohu.